niedziela, 11 września 2016

"Jak powietrze" Agata Czykierda-Grabowska

CZEŚĆ!
Jak Wam mija wrzesień? Mam nadzieję, że dobrze :D Ostatnio przeczytałam dość popularną książkę "Jak powietrze" i jestem nią szczerze zachwycona. Zapraszam na recenzję!



Tytuł: Jak powietrze
 Autor: Agata Czykierda-Grabowska
 Liczba Stron: 480
Wydawnictwo: OMGbooks

Co mówi okładka?
Pierwsza polska powieść new adult!
Zwykła dziewczyna, zwykły chłopak, niezwykła miłość.
Niektórym może się wydawać, że Oliwii niczego nie brakuje – przystojny chłopak, świetne studia, wieczory spędzane w warszawskich klubach. Ale gdy los stawia na jej drodze Dominika, w jego bursztynowych oczach dziewczyna dostrzega coś, czego nie dał jej wcześniej nikt inny.
Dominik mieszka w obskurnej kamienicy na Pradze i musi zajmować się młodszym rodzeństwem. W jego życiu nie ma miejsca na rozrywki ani nawet na marzenia.
Choć pochodzą z dwóch różnych światów, wkrótce okazuje się, że nie mogą bez siebie żyć. On przynosi jej długo oczekiwany spokój, ona jest dla niego jak powietrze.
Ale czy taka miłość ma szanse przetrwać?
Czy Dominik potrafi odciąć się od bolesnej przeszłości?
Czy da się żyć bez powietrza?  


Co mówię ja?

Książka, która potrafi zauroczyć
 Do książki "Jak powietrze" podchodziłam z neutralnym nastawieniem. Nie bardzo lubię czytać romanse, więc nie spodziewałam się, że książka będzie tak świetna. Serio. Przeczytałam ją w jeden wieczór, za jednym zamachem. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Powieść skupia się głównie na relacji miłosnej, ale czytelnik nie czuję się, jakby czytał tani romans, tylko porządną, inteligentnie napisaną książkę. Fabuła jest zwyczajna, a nie sposób się oderwać. Nie spodziewałam się takiej ŚWIETNEJ powieści.
Bohaterowie, których nie da się nie lubić
 Wszyscy bohaterowie są bardzo barwni i różnią się od siebie pod wieloma względami. Są oryginalni, zaradni i ciekawi. Kacpra i Hani nie da się nie lubić. Oliwia wręcz tryska pozytywną energią, a Dominik pomimo trudności, stara się być szczęśliwym i zapewnić to szczęście innym. Gdyby nie bliźniaki, książka na pewno podobałaby mi się mniej. Kacper i Hania są taką wisienką na torcie związku Dominika i Oliwi. Niezwykła historia - zwykli bohaterowie. Nie pasuje mi tu tylko wątek sytuacji Dominika w domu dziecka - to było trochę na siłę. Reszta jest po prostu cudowna!


Ocena punktowa:
9/10


Książka bierze udział w Wakacyjnym Wyzwaniu

4 komentarze:

  1. Może kiedyś się zdecyduję na tę powieść. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawi mnie ta książka. Przyznaję, że początkowo nie byłam do niej przekonana, "bo polska, bo romans" (nie twierdzę, że polskie książki są złe, ale ciężko mi dobrać polską książkę do mojego gustu). Ale "Jak powietrze" zyskuje coraz więcej opinii. Dodatkowo podkreśliłaś, że są tu bohaterowie których nie da się nie lubić. To mnie przekonało, bo bohaterowie mają dla mnie naprawdę bardzo ważne znaczenie, jeśli nawet nie najważniejsze. Z pewnością przekonałaś. :)

    Pozdrawiam z:
    www.bookprisoner.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna książka, mnie także zachwyciła, i szalenie się cieszę, że wkrótce pojawi się nowa książka Agaty <3.

    OdpowiedzUsuń