piątek, 29 lipca 2016

"Ktoś mnie pokocha" Roth, Clare, Perkins i inni

Cześć!
 W tej jednej recenzji znajdziecie opinię o 12 różnych opowieściach i autorach. Zapraszam! :D


Tytuł: Ktoś mnie pokocha
 Autor: Bardugo, Block, Bray, Clare, Colbert, Rederle, Grossman, LaCown, Perkins, Roth, Skovron, Smith
Liczba Stron: 480
Wydawnictwo: Otwarte


Co mówi okładka?
  12 autorów powieści dla młodzieży, między innymi Veronica Roth i Cassandra Clare, sprawi, że poczujesz zapach lata i ciepło miłości.
Geek filmowy podkochuje się w koleżance z pracy. Do zrobienia pierwszego kroku popycha go… zombie.
Mark i Margaret utknęli w czasie. W kółko przeżywają ten sam dzień, 4 sierpnia.
Chłopak w śpiączce i jego najlepsza przyjaciółka mają szansę powrócić do przeszłości i na nowo przeżyć najlepsze wspólne chwile. Co się stanie, jeśli jedno z nich postanowi zmienić bieg wydarzeń?
Przejażdżki na motorze, skoki z klifu, seanse filmowe, szalone spiski animatorów w ośrodkach wczasowych, ogniska na campingu i zapach morza – w tych opowiadaniach jest wszystko, czego oczekujesz od wakacji życia.
Odważ się zrobić pierwszy krok do spełnienia marzeń. Kto wie, może miłość czeka na Ciebie tuż za rogiem?
Przecież wszyscy pragniemy tego samego: by ktoś nas pokochał.
 
Co ja mówię?

Łeb i łuski, jęzor i ogon (Leigh Bardugo)
 Opowiadanie przedstawia historię Gracie, która pewnego dnia zauważa w jeziorze coś dziwnego. Postanawia zapytać o to dziwnego chłopaka, który przyjeżdża co roku na wakacje do jej miasteczka. Chłopak cały czas chodzi w tych samych ubraniach i ma dość specyficzny styl życia. Ta historia była dla mnie cudowna, aż do ostatniego momentu, kiedy został wpleciony wątek fantastyczny. Był on tam zrobiony trochę na siłę i szczerze mi się nie podobał. Ocena opowiadania - 5/10

Koniec miłości (Nina Lacour)
To opowiadanie było zdecydowanie lepsze niż pierwsze. Podoba mi się tutaj wątek homoseksualny, który nie jest wpleciony na siłę. Dwie dziewczyny spotykają się w letniej szkole i idą razem z przyjaciółmi pod namioty. Miła, prosta i przyjemna historia. Ocena opowiadania - 8/10

Ostatni bój w Horrelaksie (Libba Bray)
 "Ostatni bój w Horrelaksie" opowiada historię opisaną z tyłu na okładce, czyli miłość geeka filmowego. To opowiadanie bardzo mi się podobało. Wątek fantastyczny/horrorowy dodał wszystkiemu napięcia, więc nie było nudno. Bardzo polubiłam postać Dave'a, który był takim "piątym kołem". Ocena opowiadania - 8/10

Sick Pleasure (Francesca Lia Block)
 To opowiadanie podobało mi się na początku. Wielki plus za użycie liter zamiast całych imion bohaterów. To bardzo intrygujący zabieg, który przyciąga uwagę już od pierwszego zdania. Natomiast końcówka opowiadania została zepsuta. Nie podobała mi się. Została napisana tak, jakby autorce kończył się limit słów i skończyła przymusowo. Ocena opowiadania - 4/10

Za półtorej godziny skręć na północ (Stephanie Perkins)
 "Za półtorej godziny skręć na północ" było cudownym opowiadaniem (na razie najlepszym). Wszystko w nim było idealne i pasowało jak ulał. Urzekła mnie ta historia. Dziewczyna wraca do rodzinnego miasta, żeby wyciągnąć z niego swojego byłego chłopaka. Ocena opowiadania - 9/10

Pamiątki (Tim Federle)
 Znów mamy do czynienia z parą homoseksualną, tym razem z gejami. Opowiadanie przedstawia historię dwóch chłopaków, którzy ustalili sobie dzień rozstania. Jest to bardzo poruszające opowiadanie, napisane bardzo dobrym stylem. Podobało mi się. Ocena opowiadania - 8/10

Bezwładność (Veronica Roth)
 Opowiadanie fajne, ale po Veronice Roth spodziewałam się czegoś więcej (takie minusy bycia dobrą pisarką). Bardzo podoba mi się pomysł z Ostatnią Wizytą, którą Veronica Roth przeprowadziła perfekcyjnie. Idealnie oddała uczucia obu osób. Ocena opowiadania -8/10

Byle nie miłość (Jon Skovron)
 Pamiętacie jak pisałam, że "Za półtorej godziny skręć na północ" jest najlepszym opowiadaniem w tej anatlogi? Zapomnijcie o tym. Cofam to! "Byle nie miłość" jest najlepszym i najcudowniejszym opowiadaniem Występują tu aż 3 wątki miłosne, wymagający rodzice, letnia praca. Wszystko jest perfekcyjnie ułożone i napisane. Ocena opowiadania - 10/10

Żegnaj i powodzenia (Brandy Colbert)
 To opowiadanie było bardzo proste, ale fajne. Napisane ładnym stylem. Nie mam się do czego przyczepić. Po prostu zbyt zwyczajne. Dziewczyna żegna swoją kuzynkę, która ze swoją dziewczyną wyjeżdża z miasta. Pojawia się dość oczywisty i przewidywalny wątek miłosny. Ocena opowiadania - 8/10

Całkiem nowe atrakcje (Cassandra Clare)
 Wszyscy pisali, że to opowiadanie było strasznie słabe i podchodziłam do niego negatywnie. Na szczęście pozytywnie się zaskoczyłam, bo to opowiadanie nie było takie złe! Ba! Nawet mi się podobało! Całkiem ciekawa fabuła, o której przeczytałabym więcej. Ocena opowiadania - 7/10

Tysiąc powodów, dla których mogło nam się nie udać (Jennifer E. Smith)
 Jedno z najlepszych opowiadań w tej anatologi. Porusza problemy dzieci z autyzmem. Jest cudowne, bohaterowie są świetni wykreowani, a całość napisana lekkim i przyjemnym stylem. Same plusy ;) Ocena opowiadania - 9/10

Mapa maleńkich wspaniałości (Lev Grossman)
 To opowiadanie wydawało mi się trochę "zerżnięte" z "Siedem razy dziś", ale tutaj panowała inna zasada. Historia Marka i Margaret również mi się podobała. Szczególnie te ich Maleńkie Wspaniałości, pokazujące, żeby zatrzymać się czasami i rozejrzeć wokoło. Ocena opowiadania - 8/10

Ocena punktowa:
8/10

Książka bierze udział w Wakacyjnym Wyzwaniu

PO PRZECZYTANIU TEJ KSIĄŻKI UKOŃCZYŁAM WYZWANIE "PRZECZYTAM TYLE ILE MAM WZROSTU 2016" 

3 komentarze:

  1. Od czasu do czasu lubię poczytać sobie różne opowiadania. :)

    Czytanie Naszym Życiem

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie do końca dobrze czuję się czytając opowiadania, to nie moja bajka. Miałam okazję czytać zimowy zbiór i raczej mnie rozczarował, nieliczne opowiadania naprawdę bardzo mi się spodobały. Choć podejrzewam, że w swoim czasie po tę książkę także sięgnę...

    OdpowiedzUsuń