środa, 13 kwietnia 2016

Książkowy TAG

 CZEŚĆ!

 Ostatnio na moim blogu pojawiają się same recenzję (co ja poradzę, że czytam tyle książek). Próbuję to urozmaicać tagami, ale średnio mi to wychodzi :| Co jeszcze mogę zrobić, by było ciekawiej? Piszcie. A teraz zapraszam na Książkowy TAG.





1. Jaki gatunek książek najczęściej wybierasz?
Oczywiście najchętniej sięgam po moje ukochane fantasy, ae ne pogardzę dobrą książką młodzieżową czy obyczajówką. Jednak na pierwszym miejscu stawiam definitywnie fantasy.

2. Która postać książkowa jest najbardziej podobna do Ciebie lub którą chciałabyś być?
Oczywiście chciałabym być Annabeth Chase z Olimpijskich Herosów lub Kendrą Sorenson z Baśnioboru. Obydwie są mądre i odważne, choć Ann kilka razy prawie umarła, a Kendra nie była ranna ani razu w całej serii. Uwielbiam obydiwe bohaterki i bardzo się z nimi identyfikuję.

3. Jaką książkę dałabyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?
Zależy w jakim wieku było by to dziecko. Jednak sądzę, że dałabym mu serię "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" lub "Harry'ego Pottera". Ja sama zaczynałam czytanie od drugiej z tych serii

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?
Jeśli książki - to tylko papierowe. Nie uznaje e-booków, a co dopiero audiobooków. Według mnie nie przynoszą one takiej frajdy jak zwykła, standardowa książka. I nie prezentują się tak ładnie na półce.

5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?
Tutaj jest ich wieeele, ale te po których płakałam, nie spała, miałam K.A.C to: "Krew Olimpu", "Baśnobór. Tajemnice Smoczego Azylu", "Kamień i Sól" oraz "Złodziejka Książek".

6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?  
Są dwie: "Gwiazd Naszych Wina" oraz "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender". Obydwie były porażką, chociaż GNW przy OICPAL (za długi tytuł ma) wypadło 8/10.

7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?
Staram się czytać jedną książkę na raz, ale czasami coś nie idzie i czytam kilka, ale maks 3 na raz. Więcej nie oganiam .

8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?
Mam to szczęście, że moja mama pracuje w księgarni, więc mogę wypożyczać stamtąd książki, żeby później opowiedzieć jej o czym było, by mogła opowiedzieć klientom. Wiem, skomplikowane. Kupuję tylko te książki, które już czytałam i bardzo mi się spodobały lub moje "must have".

9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?
"Byliśmy Łgarzami" oraz "Eleonora i Park" to książki dla wszystkich. Polecam!

10. Czy oceniasz książkę po okładce?
Zwykle nie, ale niektóre czytam przez piękną okładkę. Jednak książki z brzydkimi okładkami tez czytam. Chodzi przecież o treść. Niejednokrotnie treść jest lepsza od okładki.

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś w promocji?
Kupiłam dwie. Jedną na promocji 1 + 2 za pół ceny i drugą w namiotach z książkami nad morzem.

12. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?
Polecam sprawdzić na  mojej liście na lubimyczytac.pl, bo mam takich aktualnie duuuuużo.


13. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory? 
Na razie mam tylko 58 książek, ale ciągle przybywa nowych, więc w końcu będę miała więcej. Leżą sobie spokojnie na półkach:

(ta jakość tostera)
 14. Co najpierw: książka czy ekranizacja? 
KSIĄŻKA. Jedynym filmem, którym obejrzałam przed książką jest "PJ i BO. Złodziej Pioruna" (żałuję). Ksiażka, definitywnie.

15. Co teraz czytasz? 
Aktualnie jestem pod koniec "Mrocznych Umysłów" Alexandry Bracken.

NOMINUJĘ:
Pati - my-little-world-mysterious-girl.blogspot.com 
Lindę - world-chinese-rat.blogspot.com 
Alicję - recenzje-by-my.blogspot.com 

2 komentarze: