poniedziałek, 11 kwietnia 2016

"Kamień i Sól" Victoria Scott

CZEŚĆ!
 Długo zwlekałam z tą recenzją, ale w końcu się pojawiła! Recenzja kontynuacji jednej z moich ulubionych książek, czyli "Ognia i Wody" Victorii Scott. Zapraszam.


Tytuł: Kamień i Sól
 Autor: Victoria Scott
Liczba Stron: 365
Wydawnictwo: Iuvi
 
Co mówi okładka?
  Jak daleko się posuniesz, by przeżyć?
Tella ma za sobą przerażającą przeprawę przez dżunglę i pustynię. Nie może się już wycofać. W kolejnych etapach wyścigu zmierzy się z ukrytymi niebezpieczeństwami oceanu, mrożącym oddech górskim zimnem oraz… nowymi, pokrętnymi zasadami wyścigu.
Co jednak, jeśli niebezpieczeństwo leży jeszcze głębiej? Jak można ufać komukolwiek, skoro wszyscy mają jakieś sekrety? Co zrobić, gdy osoba, na której najbardziej polegasz, nagle przestaje cię wspierać? Jak wybrać między jednym życiem a drugim?
Wyścig dobiega końca. Wystartowało stu dwudziestu dwóch uczestników. Kiedy Tella i ci, którzy przeżyli, stają do ostatniego etapu, jest ich zaledwie czterdziestu jeden… i tylko jedna osoba może zwyciężyć.
Oszałamiający thriller Victorii Scott sprawi, że twój puls przyspieszy!
 
Co ja mówię?
  
 Człowieczeństwo czy wygrana?
 Kilka razy przechodziły mnie dreszcze przez zachowanie zawodników, a nawet samej Telli. Kilka razy myślałam, że ze stu dwudzestu dwóch ludzi, którzy wystartowali zostało zero. Niektózy umarli inni zamienili sie w potwory, które idą do celu po trupach. U niektórych im więcej trupów tym lepiej. Ludzie, którzy mają jeszcze resztki sumienia i grają fair są skazani na porażkę w Piekielnym Wyścigu. Tella sama czasem musiała podejmować różne decyzje, a jej zdanie czasem mnie zaamywało. Jest to bohaterka bardzo dynamicza. Ta zmieniła sie od początku serii, że aż trudno uwierzyć, że to ta sama osoba. Jest bardziej zdecydowana, dynamiczna, uparta i niebezpieczna.

Między życiem, a życiem
 Dużo razy bohaterowie musieli sie poważnie zastanowić: życie przyjaciół czy życie osoby, dla której przyjechało się po lek? W przypadku Guy'a i Telli wchodziła jeszcze trzecia opcja: pozostawić obydwoje dla sprawy? Kilka razy uczestnicy będący w sojuszu z Tellą ginęli, okazywali się zdrajcami lub prostu odchodzili. Ucieszyłam się okropnie, że Harper wróciła do wyściu, że Guy również walczył do końca, że Olivia i Jaxon przeżyli. Brakowało mi trochę Caroline i Ransoma podczas tej książki, ale pojawiło sie wiele innych postaci.
Niebanalna, cudowna, trzymająca w napięciu.
 Wiele razy zaciskałam pięści, gryzłam poduszkę lub nie mogłam zasnąć po przeczytaniu rozdziału. Byłam tak nabuzowana światem, który stworzyła Victoria Scott, że nie mogłam się na niczym skupić. Bardzo wstrząsnęły mną Walki Pandor, chociaż żadna z moich ulubionych nie umarła, ale bardzo wstrząsnęła mną na końcu śmierć mojej naulubieńszej pandory :'( Pomysł i fabuła tej książki sa genialne i w zupełności dorównuje ona pierwszej części, jeżeli nawet jej nie wyprzedza. Kocham tą książkę.

Ocena punktowa:
10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz