sobota, 27 lutego 2016

"Oksa Pollock. Las Zabłąkanych" Plichota & Wolf

Cześć!
 Ostatnio dodałam recenzję pierwszej części Oksy Pollock i od razu przeczytałam drugą część ♥ Zapraszam na recenzję!


Tytuł: Oksa Pollock. Las Zabłąkanych
Autor: Anne Plichota & Cedrine Wolf
Liczba Stron: 488
Wydawnictwo:  Czarna Owca
 
Co mówi okładka?
  Oksa Pollock zawsze myślała, że jest zwykłą nastolatką, aż do pewnego dnia, gdy wszystko się zmieniło, a jej życie zostało wywrócone do góry nogami...
  Gus zniknął! Najlepszy przyjaciel Oksy wyparował bez śladu. Na podłodze jednej z klas w St Proximusie, londyńskim koledżu, Oksa odnajduje jego komórkę. W pamięci aparatu zapisane jest niewyraźne zdjęcie jakiejś dziwnie znajomej kobiety. Kim ona jest i co się stało z Gusem?
Dziewczynka jeszcze tego nie wie, ale szukając prawdy, wyjawi starannie ukrywane tajemnice rodzinne. TAJEMNICE NIEBEZPIECZNE. Chcąc uratować przyjaciela, przechodzi do równoległego świata, w którym magia graniczy ze strachem. Śmiertelne próby nie oszczędzą TYCH-KTÓRZY-USZLI. Czy podołają wyzwaniom?
Czy Młoda Najłaskawsza z pomocą uroczych Bzikusków i wrażliwej na zimno Zgadurki znajdzie w porę jedyne wyjście z LASU BEZ POWROTU? Odpowiedź znajdziesz w tej książce!
  Przygody Oksy Pollock wymyśliły Anne Plichota i Cendrine Wolf. Jeszcze przed oficjalnym wydaniem książka zyskała wielkie grono fanów. Dzięki nim ta wyjątkowa seria odniosła światowy sukces. Dołącz do przyjaciół Oksy!
Co ja mówię?
  Pierwsze wrażenie: Byłam nastawiona na średnią książkę. Pierwsza część była 7/10, więc po drugiej części spodziewałam się około 5/10. Zaskoczyłam się pozytywnie. Okładka bardzo mi się podoba.
  Bohaterowie: Oksa bardzo się zmieniła. Oczywiście dalej ma wybuchowy charakter i łatwo się denerwuje, ale zaczyna myśleć już bardziej dojrzale. Oprócz jej coraz większych kłopotów z miłością (chyba ja też miałabym problem na jej miejscu) podejmuje bardzo odpowiedzialne decyzje.
 Gus choć dalej ma taki pesymistyczny nastrój do świata i samego siebie jest moim ulubionym (zaraz koło Tugduala) bohaterem.
 " -Ale ja jestem za ciężki! - zaprotestował chłopiec. - Nie damy rady!
 - Uwielbiam twój entuzjazm - rzucił Tugdual. - I to dodawanie otuchy. Niesamowite, jak to pomaga."

 Choć obydwoje się nienawidzą i uwielbiają sobie dogryzać to i tak ich uwielbiam. Gus zrobił się bardziej (a raczej jeszcze bardziej) zmartwiony i... chory. Tak, Gus choruje, ale o tym więcej w trzeciej części. Ogólnie o Gusie - ♥
 Tugdual jest jedną z moich ulubionych postaci. Wtrąca śmieszne teksty nawet w bardzo poważnych sytuacjach, jest sarkastyczny i tajemniczy. Oprócz tego, że jest zbyt... eee... dziwny? Tak, chyba dziwny to odpowiednie słowo.
 Pavel jako ojciec Oksy martwi się o nią za bardzo. Jest trochę zamotany. A jego Atramentowy Smok ♥ Świetny pomysł!
 Reszta postaci nie bardzo się zmieniła, ale są opisane w recenzji pierwszej części.
 Fabuła : W pierwszej części akcji było mało, ponieważ autorzy wprowadzali czytelnika w świat książkowy, a za to w drugiej akcja z akcją ♥ A ten pomysł z wkręceniem Merlina, Zoe i Zeldy w całą historię był cudowny.
 Ogólnie: Książka cudowna. Na pewno znajdzie się na mojej półce z ulubionymi ♥


Ocena punktowa:
9/10

2 komentarze:

  1. Hmm... No nie wiem czy sięgnę. Co prawda twoja recenzja zachęca, ale jeszcze się zastanowię nad tą serią.
    Często tak jest, że tom 2 jest lepszy niż 1.

    -Alicja

    OdpowiedzUsuń