sobota, 28 listopada 2015

"Saga Ognia i Wody. Wielki Błękit" Jennifer Donnelly

Cześć!
Dziś 1-sza część Sagi Ognia i Wody. We wtorek spodziewajcie się drugiej części.

Tytuł: Saga Ognia i Wody. Wielki Błękit. 
Autor: Jennifer Donnelly
Liczba Stron: 352
Wydawnictwo: Zielona Sowa

Co mówi okładka?
   Serafina, córka Isabelli, Królowej Miromary była wychowywana z jednym zamysłem. Pewnego dnia ma stanąć na czele najstarszej cywilizacji świata syren, czego świadomość jest dla niej ciężarem.
W przeddzień ceremonii Dokimi, mającej na celu ustalenie, czy syrena jest godna korony, Serafinę męczy w nocy dziwny sen ostrzegający ją przed powrotem źródła pradawnego zła. Następnego dnia zapomina o koszmarze, ćwiczy śpiew i z entuzjazmem wita swą najlepszą przyjaciółkę Neelę.  Ceremonię Dokimi, stanowiącą olśniewający pokaz potęgi i wielkości królestwa, przerywa dramatyczne wydarzenie: strzała zabójcy przeszywa Isabellę. Królestwo pogrąża się w chaosie i sprawdzają się najmroczniejsze obawy Serafiny. Teraz Serafina i Neela muszą wyruszyć na misję odnalezienia zleceniodawcy morderstwa i muszą zrobić wszystko, by nie dopuścić do wybuchu wojny między krainami. Podróżując, napotkają inne bohaterskie syreny pochodzące z sześciu mórz. Postanawiają połączyć siły nierozerwalną więzią i jako siostry próbują rozwikłać intrygę, która zagraża istnieniu całego podwodnego świata. 
Co ja mówię?
  Tą książkę czytałam na wakacjach i szczerze wywarła na mnie ogromna wrażenie. Po pierwsze śliczna okładka, ale też wnętrze. Piękna kolorystyka, ale i opowieść. Syreny kojarzyły ci się z małymi dziewczynkami to musisz to przeczytać. Książka o odwadze i poświęceniu jakich mało. Jest cudowna, ale też brutalna. Zdrada, tajemnica, utrata. Przeszłość i przyszłość łączą się w jedno, a sześć syren - Serafina, Neela, Ava, Becca, Ling oraz Astrid - muszą uratować cały świat. Serafina jako główna bohaterka jest dla mnie trochę za łatwo wierna, ale po za tym jest świetną osobą i troszczy się o innych, co bardzo cenię w postaciach książkowych. Książka bardzo przyjemna i łatwa w odbiorze. Polecam ☺

Ocena punktowa:
8/10


2 komentarze:

  1. Nie słyszałam o tej książce, ale może ją gdzieś kupię. Bardzo podoba mi się imię Serafina :)

    OdpowiedzUsuń